Környezeti nevelés a tantervekben A mai dátum: 2017.10.22.

Ár: 700 HUF

Rendelési mennyiség: db


Kiadó:

Szerző: Monroe, Martha C. - Cappaert, David

Ismertető:
Azoknak a műhelyvezetőknek készült ez a füzet, akik abban segítenek a tanároknak, hogy a környezeti témákat be tudják építeni a tanítás folyamatába. Ötleteket találunk majd arra, hogy hogyan integráljuk a környezeti nevelési témákat a különböző tantárgyak tananyagába. Azok a műhelyvezetők, nem rendelkeznek elegendő iskolai tanítási gyakorlattal, rövid összefoglalást olvashatnak a tantervi kérdésekről. Olyan módszerekkel ismerkedhetünk meg, amelyek sokféle hallgatóság számára lehetnek megfelelőek: olyan tanárok számára is, akik kész, azonnal alkalmazható anyagot igényelnek és azok számára is, akik önállóan szeretnék elkészíteni az óráik anyagát. Általában: ez a füzet olyan módszereket ajánl, amelyekkel a tanárok végiggondolhatják, hogy a környezeti nevelés miképpen válhat tantárgyuk szerves részévé. Bár a könyv konkrét példákat tartalmaz, nem kívánja elkötelezni magát a környezeti nevelés egyik részterülete mellett sem. Az adott iskola környezetétől és képzési sajátosságaitól függ, hogy a tanár melyik területre összpontosítja a figyelmét. A füzet először áttekinti, hogy miért érdemes a környezeti nevelést a hagyományos iskolai tantervbe integrálni, majd három különböző stratégiát kínál az integrálás lehetőségeinek feltárásához. Ezután az integrálás két alapvető típusát tekinti át röviden a kiadvány, s végül tíz gyakorlatot ír le, amelyeket a műhelyvezetők akár változatlan, akár módosított formában alkalmazhatnak a műhelyfoglalkozásokon. Végül forrásmunkákat ajánl a műhelyvezetők és a tanárok számára egyaránt. És most egy valós történeten keresztül lássuk, hogy egy műhelyvezető milyen problémákkal találkozik, amikor a környezeti nevelés integrálásában próbál segíteni a tanároknak.